OGÓLNE WARUNKI  GWARANCJI

 

Poniżej zostały przedstawione ogólne warunki gwarancji dla marek: BROWNING, WINCHESTER, MEOPTA, AIMSPORT, DENTLER, GUIDE, GRS, FN, KITE OPTICS, KARESUANDO, NORMA, MIROKU, SAGA, RC. Dokładnie sprecyzowane warunki Konsument otrzymuje na karcie gwarancyjnej wraz z zakupionym towarem.

 1. Gwarantem jest Producent towaru.

2. Gwarant udziela gwarancji na czas określony, który jest zawarty w karcie gwarancyjnej. W przypadku braku karty gwarancyjnej uznaje się czas 2 lat od daty sprzedaży.

3. Dla niektórych towarów istnieje możliwość przedłużenia gwarancji po spełnieniu odpowiednich wytycznych zgodnie z otrzymaną kartą gwarancyjną.

4. Towar reklamowany z tytułu gwarancji należy dostarczyć do punktu sprzedaży, w którym nastąpił zakup lub do Przedstawiciela Producenta na terenie Rzeczpospolitej Polskiej wraz z  poprawnie wypełnioną kartą gwarancyjną (jeśli wydano) i dowodem zakupu, bez jakichkolwiek  dodatkowych elementów, które nie należą do zestawu (np. obejmy w przypadku lunet).

5. Na reklamującym spoczywa obowiązek zabezpieczenia towaru na czas transportu do punktu sprzedaży/Przedstawiciela. W razie nieodpowiedniego zapakowania towaru ryzyko uszkodzenia w transporcie ponosi kupujący.

6. Powyższe nie wyklucza bezpośredniego przekazania reklamacji do Producenta, z tym że Przedstawiciel producenta nie odpowiada w takim przypadku za zachowanie terminów, ryzyko uszkodzenia lub utraty przesyłki zawierającej towar podczas transportu do i od Producenta oraz za ponowny montaż.

7. Reklamacja towaru jest rozpoznawana bezpośrednio przez Producenta.

8. O wszelkich terminach rozpatrzenia reklamacji, diagnozach, decyzjach reklamacyjnych dokonywanych na warunkach gwarancji Konsument zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej albo w wiadomości tekstowej (SMS) kierowanej pod  numer telefonu wskazywany przy złożeniu zgłoszenia gwarancyjnego.

9. Terminy rozpatrywania reklamacji z tytułu gwarancji:

OPTYKA 40 dni roboczych*
BROŃ 40 dni roboczych*
TERMOWIZJA/NOKTOWIZJA 14-30 dni roboczych*
INNE 14 dni roboczych*

*Termin liczony jest od daty otrzymania informacji od przyjmującego reklamację zgodnie z punktem 8.

10. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia i wady wynikłe na skutek: mechanicznych uszkodzeń, niewłaściwej eksploatacji oraz zaniedbań w utrzymaniu, samowolnych napraw, rozkręcania, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych (dokonywanych przez użytkownika lub osoby nieupoważnione), niewłaściwego montażu, oraz innych elementów wyszczególnionych w karcie gwarancyjnej Producenta.

11. Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas konieczny do naprawy.

12. Przedstawiciel Producenta/Gwarant może przedłużyć termin naprawy w przypadku nie przewidywalnych okoliczności np. ograniczeń importowych, wypadków komunikacyjnych itp., a także o okres świat państwowych w Rzeczpospolitej Polskiej oraz w kraju Producenta będących dniami wolnymi od pracy (tj. 1 i 6 stycznia, poniedziałek i wtorek wielkanocny, 1, 3 i 8 maja, pierwszy dzień Zielonych Świątek, dzień Bożego Ciała, 5 i 6 lipca, 15 sierpnia, 28 września, 28 października, 1, 11 i 17 listopada, 24, 25, 26 grudnia ).

13. Wydawane są różnego rodzaju karty gwarancyjne – w zależności od towaru, jednak karta gwarancyjna, która powinna a nie ma daty sprzedaży, numeru fabrycznego towaru, pieczęci sprzedawcy i podpisów jest nieważna.

14. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów Kodeksu Cywilnego (art. 556 i n. K.C.).

15. Niniejsze postanowienia są postanowieniami ogólnymi i obowiązują na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.